Turneringene på HaloNorgeLAN 2006 vil bli i Halo2, og det skal konkurreres i både 4on4 og FFA. Lagene meldes på når man er på LANet, innen tidsfristene angitt i tidsskjemaet (se egen link i menyen).
Reglene for turneringene er som følger:
Generelle regler
1. Ingen granathopping.
2. Det er ikke tillatt å hoppe opp på "buene"/veggene på Warlock.
3. Det er ikke tillatt å forlate banens naturlig område (f.eks. hoppe ut av et map).
4. Ingen kommunikasjon mellom spillere i FFA, annet enn evt. trashtalk.
5. Det er ikke tillatt å gjemme flagget inne i veggene.
6. Det er ikke tillatt å legge oddballen utenfor rekkevidde.
7. Ingen "super bouncing."
8. Man kan ikke bruke "guardian glitch"
9. Det er ikke tillatt å se på motstanderlagets TV-skjerm.
10. Alle tegn på juks resulterer i tap, og muligens utkastelse fra turneringen/LANet.
11. All quitting fører til tap for det laget der spillerne quitter.
12. Alle spillere må spille med Spartan karakteren.
13. Man må være enten rødt eller blått lag i teamgames.
14. Spillere må bruke sitt registrerte gamertag gjennom hele turneringen. (ingen spiller som f.eks. Øby suger)
15. Hvis det skjer noe alvorlig galt (force majure) med Xboxen/TVen skal omgangen spilles om igjen fra begynnelsen.
16. Hvis en spiller/ett team ikke er klare 10 minutter etter kampen er annonsert taper de første omgangen. Etter 15 minutter taper de de 2 første omgangene, og etter 20 minutter taper de hele kampen.
Oppførsel
1. Oppfør dere som folk.
2. Mobbing av andre motspillere er ikke tillatt. Med mobbing mener personrettede angre som kan regnes som grove. Trashtalk av vennskaplig sort er selvfølgelig tillatt.
3. Ingen kommunikasjon mellom spillere og tilskuere.
Illegale gamepads
1. Mad Catz
2. Trådløse gamepads
3. Tastatur & Mus
Free For All-turneringen
1. FFA bestemmer seeding for 4on4.
2. Man må ikke spille i FFAen for å være med i 4on4.
Gametype:
1. Alle settings under er de som ikke er standar for Slayer.
2. Score to Win Round = 50
3. Round Time Limit = 20 Minutes
4. Suicide Penalty = None
5. Starting Weapon = Battle Rifle
6. Weapons on Map = Human
7. Map = Midship
FFA-Poeng:
1ste runde -------- 2dre runde ------ 3dje runde
1. = 8 points -- 1. = 9 points -- 1st = 10 points
2. = 7 points -- 2. = 8 points -- 2nd = 9 points
3. = 6 points -- 3. = 7 points -- 3rd = 8 points
4. = 5 points -- 4. = 6 points -- 4th = 7 points
5. = 4 points -- 5. = 5 points -- 5th = 6 points
6. = 3 points -- 6. = 4 points -- 6th = 5 points
7. = 2 points -- 7. = 3 points -- 7th = 4 points
8. = 1 points -- 8. = 2 points -- 8th = 3 points
- Etter tredje runde, så vil poengsummene fortsette å stige med 1 på hver plassering.
FFA/1 mot 1 - turneringen
1. Spillerne blir seedet i 1on1-braketten basert på resultatene fra FFA-finalen. Braketten er såkalt 'Double Elimination'
2. Spilleren med høyest seed skal hoste alle kamper.
3. Hvis et game skulle ende uavgjort, skal det spilles om igjen med timelimit på 5 minutter.
Gametype - 1on1
1. Alle settings under er de som ikke er standar for Slayer.
2. Score to Win Round = 15
3. Round Time Limit = 30 Minutes
4. Suicide Penalty = None
5. Starting Weapon = Carbine
6. Weapons on Map = No Duals
7. Map = Warlock
4on4-turneringen
1. 4on4-turneringen spilles som en "best av 5"-serie, med dobbel eliminasjon.
2. Etter å ha tapt en kamp rykker laget ned i den nedre braketten. Et tap i den nedre braketten fører til at laget er ute av turneringa.
3. Det høyest seedede laget spiller som rødt lag til en hver tid (See Rule #10 & 11).
4. Det høyest seedede laget hoster Game 3, og skal også velge å hoste 1 Team Slayer og 1 CTF game.
5. Alle CTF Classic games har en tidsbegrensning på 15 minutter. Hvis det etter 15 minutter er et lag som leder og begge flagg er i basene er kampen over. Men, om det er uavgjort etter 15 minutter, vil spillet fortsette til et av lagene scorer. Hvis det går 30 min uten at noen scorer, så blir kampen spilt på nytt, og da er det førstemann til 1 capture.
6. Hvis man når 15 minuttersmerket i et CTF game, og "målforskjellen" er 1, samtidig som det ledende laget sitt flagg ikke er i basen, fortsetter spillet. Hvis flagget blir scoret fortsetter gamet som sudden death slik beskrevet i regel nr. 5, men hvis flagget blir returnert, er omgangen over.
7. Hvis lagene som møtes i finalen har spilt mot hverandre før, så utvides serien til en "best av 11"-serie der man fortsetter på resultatet fra det forrige møtet. Har lagene ikke tidligere møttes, og laget som kommer fra den nedre braketten vinner serien, så skal gametypene fra Winners Bracket-finalen spilles om igjen for å avgjøre.
8. Skulle ett Team Slayer eller Oddball-game bli uavgjort skal det spilles om igjen.
Gametypes for 4on4:
Winners Bracket
Round 1
Game 1 - CTF Classic - Warlock
Game 2 - Team Slayer - Beaver Creek
Game 3 - Team Ball - Midship
Game 4 - CTF Classic - Sanctuary
Game 5 - Team Slayer - Midship
Round 2
Game 1 - CTF Classic - Sanctuary
Game 2 - Team Slayer - Midship
Game 3 - Team Ball - Lockout
Game 4 - CTF Classic - Midship
Game 5 - Team Slayer - Warlock
Round 3
Game 1 - CTF Classic - Midship
Game 2 - Team Slayer - Sanctuary
Game 3 - Team Ball - Midship
Game 4 - CTF Classic - Beaver Creek
Game 5 - Team Slayer - Lockout
Round 4
Game 1 - CTF Classic - Midship
Game 2 - Team Slayer - Beaver Creek
Game 3 - Team Ball - Lockout
Game 4 - CTF Classic - Sanctuary
Game 5 - Team Slayer - Warlock
Round 5-Winners Bracket Finals
Game 1 - CTF Classic - Warlock
Game 2 - Team Slayer - Lockout
Game 3 - Team Ball - Midship
Game 4 - CTF Classic - Sanctuary
Game 5 - Team Slayer - Beaver Creek
Round 6-Championship Match
Game 1 - CTF Classic - Midship
Game 2 - Team Slayer - Warlock
Game 3 - Team Ball - Lockout
Game 4 - CTF Classic - Beaver Creek
Game 5 - Team Slayer - Midship
Tiebreaker Game
Game 1 - Team Slayer - Sanctuary
Losers Bracket
Round 1
Game 1 - CTF Classic - Sanctuary
Game 2 - Team Slayer - Midship
Game 3 - Team Ball - Lockout
Game 4 - CTF Classic - Midship
Game 5 - Team Slayer - Warlock
Round 2
Game 1 - CTF Classic - Warlock
Game 2 - Team Slayer - Midship
Game 3 - Team Ball - Lockout
Game 4 - CTF Classic - Sanctuary
Game 5 - Team Slayer - Beaver Creek
Round 3
Game 1 - CTF Classic - Midship
Game 2 - Team Slayer - Sanctuary
Game 3 - Team Ball - Midship
Game 4 - CTF Classic - Beaver Creek
Game 5 - Team Slayer - Lockout
Round 4
Game 1 - CTF Classic - Beaver Creek
Game 2 - Team Slayer - Lockout
Game 3 - Team Ball - Midship
Game 4 - CTF Classic - Warlock
Game 5 - Team Slayer - Midship
Round 5
Game 1 - CTF Classic - Midship
Game 2 - Team Slayer - Beaver Creek
Game 3 - Team Ball - Lockout
Game 4 - CTF Classic - Sanctuary
Game 5 - Team Slayer - Warlock
Round 6
Game 1 - CTF Classic - Beaver Creek
Game 2 - Team Slayer - Warlock
Game 3 - Team Ball - Lockout
Game 4 - CTF Classic - Midship
Game 5 - Team Slayer - Sanctuary
Round 7
Game 1 - CTF Classic - Warlock
Game 2 - Team Slayer - Lockout
Game 3 - Team Ball - Midship
Game 4 - CTF Classic - Sanctuary
Game 5 - Team Slayer - Beaver Creek
Round 8-Losers Bracket Finals
Game 1 - CTF Classic - Beaver Creek
Game 2 - Team Slayer - Lockout
Game 3 - Team Ball - Midship
Game 4 - CTF Classic - Warlock
Game 5 - Team Slayer - Sanctuary
Tiebreaker Game
Game 1 - Team Slayer - Midship
4v4 GameTypes
*Instillingene som er listet opp under er forandringene fra standar-gametypene. For å lage en MLG-gametype, rediger den gametypen som er standar (Team Slayer, Team Ball, eller CTF Classic) og legg til det som er listet opp under.
Alle gametypes
1. Resolve Ties = Off
2. Suicide Penalty = None
3. Motion Sensor = Off
4. Team Changing = Off
5. Respawn Time Modifier = None
6. Betrayal Penalty = None
7. Starting Weapon = Battle Rifle
8. Weapon Respawn = Double Time
Team Slayer (utenom Sanctuary)
1. Round Time Limit = 15 Minutes
2. Weapons on Map = No Duals
Team Slayer Sanctuary
1. Round Time Limit = 15 Minutes
2. Primary Turret = None
3. Weapons on Map = No Sniping
Team Ball
1. Score to Win Round = 5 Minutes
2. Round Time Limit = 15 Minutes
3. Weapons on Map = No Duals
CTF Classic Beaver Creek
1. Round Time Limit = 30 Minutes
2. Flag Reset Time = 15 Seconds
3. Flag Indicator = Always On
4. Weapons on Map = No Duals
CTF Classic Sanctuary
1. Round Time Limit = 30 Minutes
2. Flag at Home to Score = Off
3. Flag Touch Return = Off
4. Flag Reset Time = 10 Seconds
5. Flag Indicator = Off
CTF Classic Midship & Warlock
1. Score to Win Round = 5
2. Round Time Limit = 30 Minutes
3. Flag Reset Time = 15 Seconds
4. Flag Indicator = Off
5. Weapons on Map = No Duals