Ukens Halo Bulletin har blitt lagt ut på Waypoint, uten de helt store nyhetene. Det nye er egentlig bare to midlertidige spillelister: Rumble Swords og Medal Madness. Førstnevnte er selvforklarende. Sistnevnte derimot, er mer eksotisk. 343 Industries beskriver spillelisten slik:
Medal Madness is a 4 vs. 4 team game type where each side works to collect the most of a requisite medal in a one-minute time period, which we refer to as mini-rounds. The team that collects the most of said medal will win the mini-round and earn a point. The first team to earn seven points (by winning mini-rounds) wins the match. To facilitate the earning of medals, we dynamically shift player traits as the new mini-rounds begin, and there are no breaks in the action (as opposed to actual round-based game types). As a quick example, when the Double Kill medal is the goal, the rules of the game mirror SWAT - you’ll immediately have no shields, no radar, and a Battle Rifle will pop into each player’s hand. Headshots galore!
Dette er noe vi ikke har sett i Halo-serien tidligere. Akkurat hvordan dette funker er jeg også spent på å se. Kommer det til å minne om "gungame"-spilltyper fra for eksempel PC-spillet Counter Strike? Eller er står vi her overfor noe mer unikt? Svaret får vi 3. mars, når den nye spillelisten slippes på Xbox LIVE.