I dag viste 343 Industries for første gang frem gameplay fra Halo: Infinite. Det gjorde de med intet mindre enn tre videoer: en stemingsskapende "teaser" uten gameplay, en kort gameplaytrailer, og en åtte minutter lang gjennomnspilling av (deler av) et kampanjebrett. Alle tre videoene finner dere nedenfor.
Observante kikkere vil legge merke til at Halo: Infinite fremstår som en slags blanding av klassisk Halo og 343i-Halo, men likevel med klar vekt på det siste. Omstridte spillmekanismer som sprint, clamber, bloom, hitmarkers, og equipment/armour abilities er til stede i det kommende spillet. Samtidig ser kampanjen ut til å ha enkelte "open world"-elementer, slik vi kjenner fra Halo 1. Videre er det en rekke nye våpen, som riktignok er såpass generiske i sin utforming at de kunne vært tatt ut av et hvilket som helst moderne sci-fiskytespill.
De første reaksjonene verden over er lunkne, noe som kanskje overrasker litt med tanke på hvor lave forventingene var hos mange. På forumer og chatkanaler er det særlig en del negative reaksjoner på grafikken, som fremstår ganske uferdig med tanke på hvor kort tid det er til lansering. Det er også en del negative reaksjoner på den nye "grappling hook", som blir flittig brukt i traileren, og et "deployable shield" som også bir brukt ved en anledning. 343 Industries skriver på sine nettsider at denne typen equipment/armour abilities at man ikke vil spawne med slikt i flerspillerdelen av Infinite, men at det blir å finne som ting man kan plukke opp på flerspillerbrettene.