I løpet av de siste timene har det dukket opp en masse ny informasjon om de såkalte spesialiseringene i Halo 4. Disse er en slags forlengelse av systemet med såkalte "armour abilities" og "unlocks" i Halo: Reach. Kort fortalt fungerer det slik at man velger en å spille en bestemt klasse i hver enkelt kamp. For hver kam får du så erfaringspoeng i den ene klassen. Disse kan du bruke til å låse opp enkelte estetiske rustningsbiter, på samme måte som i Halo: Reach.
Men, når man når toppnivået i sin klasse får man også låst opp en spesiell ny egenskap som vil gi deg et konkurransefremtrinn. Dette kanf or eksempel være stødigere sikting på lange avstander, bedre kjøreegenskaper når man bruker spillets mange kjøretøyer, eller mindre støy når man løper. Nyskjerrig? Se the Halo Council for en grundigere gjennomgang av systemet og de ulike klassene.
Oppdatert torsdag 16. august: Denne ukens Halo Bulletin fra 343 Industries inneholder mange flere detaljer om hvordan dette vil fungere. Les og bli klokere!