Halo 4: Det vi vet så langt

Her diskuteres det første spillet i den nye Halo-triologien.
Svar
Brukeravatar
Can7ona
Medlem
Innlegg: 745
Registrert: 27 feb 2006, 13:50
Gamertag: Can7ona

Halo 4: Det vi vet så langt

Legg inn av Can7ona »

Campaign

Campaign vil starte fra der Halo 3 slapp, hvor Master chief styrter inn på planeten Requiem.
På Requiem skal det være en ny rase i Halo universet ved navn The Prometheans, som blir en ny fiende sammen med det Covenant og mest sannsynlig det flood. Gjemt på Requiem skal visst også the Didact være, en forerunner som mann fikk vite mye om i Halo 3 terminalene og fra noen av Halo bøkene. The Didact hater menneskeheten og det bør vel være nok til prøve å drepe han.

Multiplayer

Multiplayern skal nå hete War games, og vi vil kontrollere en spartan IV, altså ikke en Master chief kopi som i tidligere spill. Du kan fortsatt endre på utseende, men også funksjoner på din egen spartan.
Det vil bli loadouts som du selv kan endre, Call of duty style. Hver loadout vil ha et primary og et secondary våpen, samt en armorability og to nye armor mods. Armor mods vil være noe i samme stilen som perks i COD, men det eneste som jeg har fått med meg hitil er at man kan få litt raskere tid til å bytte våpen eller litt større magasin.
Sprint er nå noe alle spillere har fra starten av spillet. Tidligere armor abilities som jetpack, camo og hologram kommer fortsatt til å være mulig å velge, men også noen nye som Promethean vision, hardlight shield og thruster pack. Promethean vision lar deg se gjennom vegger og lyser opp motstanderne, hardlight shield fungerer nesten som jackal shield og thruster packen er den nye evade.

Ranking systemet vil hvertfall inneholde en forbedring av reach sitt ranking system, hvor du bruker poengene du tjener til å kjøpe armor, armor mods og våpen. Det vil være 50 ranks og komme seg gjennom pluss 10 special levler som kommer an på hva du velger som din spesialitet etter du når level 50.

Det vil også være ordinance drops, som kan inneholde sniper,rocket og andre power våpen. Noe som alle spillere vil få opp på skjermen når de har kommet og hvor de er. Det vil også være personlig ordinance drops som du kan få ved x antall kills og/eller medaljer. På personlige drops vil du få valget mellom 3 ting som vil bli sendt til din posisjon på banen. Et valg vil være granater, et vil være våpen og det siste vil være en "modifier" som feks speed boost, damage boost eller Overshield. Hva du velger vil også avgjøre hvilken farge armoren din får, så andre spillere på banen kan se at du feks har overshield.Våpnene du kan få fra disse dropsa vil ikke være power våpen, men våpen som ikke er loadout standard, som feks needler. Fra hva jeg har fått med meg så er det ikke lengre våpen som ligger på banen, bare via drops og ved å stjele våpen fra noen som er døde. Det er fortsatt ikke kjent om det vil være sånn i alle gametypes.


Gametypesene som er bekreftet er CTF, oddball, king, infinity slayer, slayer, regicide, flood og dominion.

CTF: Flagget er nå auto pickup, og du vil automatisk på en magnum som er kalt flagnum. Flagnumen er litt sterkere enn vanlig magnum, men mindre presis og kortere range.

Oddball: Oddballen kan nå kastes veldig langt. Egentlig det eneste vi vet så langt.

King: Ingenting nytt.

Infinity slayer: Slayer hvor kampen avgjøres av poeng og ikke kills. Poeng kan fåes gjennom kills, assists, multikills og skill kills. Skill kills er hitil bare avslørt og være asassinations.

Slayer: Fortsatt det samme.

Regicide: Ny versjon av headhunter fra reach. Forskjellen er at du får killsa til personen du dreper og du trenger ikke løpe rundt og samle skulls.

Dominion: Ny versjon av territories, hvor det er 3 eller flere områder på banen man skal kontrollere. Forskjellen er nå at visst du holder et område lenge nok vil selve "ringen" lage et fort av seg selv. Noe som kan være skjold dører, turrets og vegger.

flood den nye infection gametypen, du er nå det flood og armen din fungerer som et energy sword eller en hammer du kan slå dødelig slag med.

Våpen:

Human våpen

Assault rifle, shotgun, magnum, Battle rifle, DMR, Sniper, Rocket launcher, spartan laser av de gamle våpnene.
Pluss 3 nye med navn Sticky detonater, Rail gun og Saw.

Covenant våpen

Plasma Pistol, Plasma rifle, Needler, Fuel rod, energy sword, gravity hammer og concussion rifle.

Beam rifle kommer tilbake som covenant snipern og Carbine kommer tilbake som mid range og erstatter needle rifle.

Ett nytt covenant våpen kommer og det heter Storm rifle. Som som ligner på en assault rifle av hva jeg har sett.

Promethean våpen

Her er alle våpnene nye og vi vet enda ikke alt om dem, men filmer har blitt sluppet av 343 som viser litt av dem.

Light Rifle - Mid range våpen med 3 burst når man skyter fra hofta og singel skudd når man zoomer inn.

Scattershot - Shotgun med prosjektiler som bouncer.

Boltshot - Pistol lignende våpen som kan lades opp til et megaskudd som ligner en shotgun.

Suppressor - Ligner på en SMG, skyter raskt og er bra close range

Binary Rifle - Sniper lignende våpen som dreper på ett skudd samme hvor du treffer.

Incineration Cannon - Skyter ut prosjektiler som eksploderer enda mindre prosjektiler som har høy skade effekt.

Pulse grenade - Granat som funker litt som en blanding av power drain og emp.


Kjøretøy

Whartog - bekreftet

Scorpion - Bekreftet

Moongoose - kommer ganske sikkert tilbake, ettersom det har vært et ganske populært kjøretøy, i blant annet race gametypes. Har tidligere vært med på Halo 2 ( beta ), Halo 3 og Halo: Reach. ( EDIT: Bekreftet )

Ghost - Nesten garantert at ghosten kommer tilbake, den har vært med i alle Halo spill og regner også med at det er i Halo 4, men ingenting er bekreftet. (Edit: BEKREFTET )

Wraith - Har vært med i spillet siden Halo 2, hvertfall som du kan kjøre selv. Regner også med at den kommer med.

Banshee - Usikkert om den kommer tilbake som kjørbart kjøretøy, men den kommer nok tilbake hvertfall i Campaign.

Andre covenant kjøretøy som ligner Warthogs kommer helt sikkert, men de pleier og være endret for hvert spill.

Mantis - Nytt "kjøretøy" som ser ut som noe greier fra Starwars og tydeligvis ganske bra. Ser dog latterlig dum ut.

Andre kjøretøy fra "human" siden er nok ganske varierende, Pelican kommer helt sikkert tilbake, men også noen andre kjøretøy som bare er i Campaignen.

Promethean kjøretøy har jeg ikke klart å spore opp enda.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Det ble et langt innlegg, som kanskje er litt rotete, men det er ihvertfall mye informasjon om halo 4.
Innlegget vil bli oppdatert når vi får ny informasjon, så bare post ting som er glemt eller ting som er nytt her så oppdaterer jeg første posten.
[Bilde
Brukeravatar
Jaloko
Medlem
Innlegg: 2
Registrert: 15 mai 2009, 16:49
Gamertag: Jaloko

Re: Halo 4: Det vi vet så langt

Legg inn av Jaloko »

Flott sammling av informasjon Can7ona! Bra med en oversikt:)

Mer content:

- Gametypen Infection, eller Flood som det nå heter.

- http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 5S3eMBPaHw
I denne gjennomgangen av alle de tre forge kartene så viser de på kartet "Erosion", en Griffball arena. Det kan kanskje ikke sees på som en bekreftelse på at det kommer i de offesielle playlistene - Men det er ganske trolig at Griffball kommer tilbake også i Halo 4.

- Kanskje ta med de forskjellige vehicle'sene, eller ihvertfall de nye?

- Alle mapsene med henvising til IGN's gjennomgang og en kort beskrivelse?


Jeg er lei for at jeg ikke legger ved linkene selv. Jeg er dessverre litt slapp. Ellers veldig fin post!

EDIT: Mer Griffball: http://www.youtube.com/watch?v=TFALWdo4fOo
Brukeravatar
Oby
Master Sjef
Master Sjef
Innlegg: 7298
Registrert: 05 jan 2004, 21:55
Gamertag: iB l Oby
Sted: Oslo/Fredrikstad
Kontakt:

Re: Halo 4: Det vi vet så langt

Legg inn av Oby »

Fint tiltak - håper du holder den oppdatert :-)
Brukeravatar
Can7ona
Medlem
Innlegg: 745
Registrert: 27 feb 2006, 13:50
Gamertag: Can7ona

Re: Halo 4: Det vi vet så langt

Legg inn av Can7ona »

Tror jeg dropper mapsene, de kan diskuteres i egen tråd. Og det blir rett og slett altfor mye å skrive :P
[Bilde
Brukeravatar
Seimann
Medlem
Innlegg: 586
Registrert: 08 jun 2008, 10:59
Gamertag: a LAZY SEiMANN
Sted: The LaG CRIB
Kontakt:

Re: Halo 4: Det vi vet så langt

Legg inn av Seimann »

konge tråd Can7ona! Keep up the good work :)
twitter.com/Seimann
Brukeravatar
Hope
LAN-arrangør
LAN-arrangør
Innlegg: 139
Registrert: 04 des 2009, 12:35
Gamertag: Arc7ic
Sted: Tromsø

Re: Halo 4: Det vi vet så langt

Legg inn av Hope »

Fin tråd! Oversiktlig og ryddig! Noen som vet hvordan dette ranking systemet funker? Er det 1-50 sånn som i H3, hvor du ranker opp når du vinner, og deranker når du taper? Eller går det på EXP og du ranker automatisk opp jo mer du spiller? Isåfall, er det mulig å miste EXP hvis du taper, eller går mye negativ etc, rett og slett har et dårlig game? Noen som vet noe mer?
F/A

Add meg for MLG matchmaking og customs :)
Brukeravatar
Can7ona
Medlem
Innlegg: 745
Registrert: 27 feb 2006, 13:50
Gamertag: Can7ona

Re: Halo 4: Det vi vet så langt

Legg inn av Can7ona »

Etter det jeg klarte å finne frem av info på ranking systemet, så var det Reach lignende eller COD lignende om du vil. Altså 50 levler som ikke har noe med hvor god du er, men hvor mye du har spilt.

Men de har hintet om et to delt ranking system ala Halo 3. Altså med både rankings og levler.
[Bilde
Brukeravatar
Hope
LAN-arrangør
LAN-arrangør
Innlegg: 139
Registrert: 04 des 2009, 12:35
Gamertag: Arc7ic
Sted: Tromsø

Re: Halo 4: Det vi vet så langt

Legg inn av Hope »

Håper for guds skyld at de innfører et rankingsystem ala Halo 3. Dette fører til at du alltid har noe å strebe etter og gir en kompetetiv "edge" til spillet. Dette var etter min mening hovedgrunnen til at flere og flere mistet raskt interessen i Reach. Hvis det blir samme system i Halo 4 som i Reach, eller CoD vil nok det samme skje. Det er morsomt å spille de første månedene men så kommer folk til å miste interesse... dessverre.
F/A

Add meg for MLG matchmaking og customs :)
Brukeravatar
Toa Idar
Medlem
Innlegg: 6
Registrert: 14 mai 2010, 13:01
Gamertag: Toa Idar

delet this

Legg inn av Toa Idar »

delet this
Sist redigert av Toa Idar den 27 mai 2016, 14:49, redigert 1 gang totalt.
Bilde
Brukeravatar
Can7ona
Medlem
Innlegg: 745
Registrert: 27 feb 2006, 13:50
Gamertag: Can7ona

Re: Halo 4: Det vi vet så langt

Legg inn av Can7ona »

Oppdatering på våpnene.


Carbine : Dreper på 4 skudd, 1.6 sec.
BR: Dreper på 5 skudd, 1,6 sec
DMR: Dreper på 5 skudd, 1,6 sec
Light rifle: Dreper på 5 skudd, 1,6 sec. MEN dreper på 4 skudd når den zoomes inn og dreper da på 1,4 sec.
[Bilde
Svar