Videointervjuer med utviklerne om veien frem til Halo: Infinite-lanseringen
Utløpt- Skrevet av: Stian Øby Johansen
For et par dager siden delte 343 Industries en video med tittelen "Halo Infinite | Development Update - August". I denne nesten 30 minutter lange videoen får vi høre blant annet Joseph Staten og Sam Henshaw fra 343i snakke om den første flighten av Halo: Infinite, og om veien frem mot lansering.
Videoen inneholder mye interesant, men de to største nyhetene er riktignok av negativ art. For det første at coop-kampanjen ikke vil være klar til lansering, men først omtrent tre måneder senere. For det andre at Forge-modusen heller ikke blir klar til lansering, men derimot blir lansert omtrent seks måneder senere. Selv om dette selvsagt er skuffende nyheter, er det positivt at 343i er åpene og ærlig på et tidlig tidspunkt om de valgene de har tatt.
Videoen kan dere se på Halos offisielle YouTubekanal eller i videovinduet nedenfor:
Halo: Infinite "technical preview" denne helga
Utløpt- Skrevet av: Stian Øby Johansen
343 Industries har annonsert at det blir en "technical preview" av Halo: Infinite allerede denne helga. Denne forhåndskikken er tilgjengelig for Halo-insidere, og invitasjonene skal allerede være på vei per e-post.
Når denne "technical preview"-flighten blir tilgjengelig en gang i løpet av torsdagen vil det bli mulig for insiderne å spille sammen eller alene mot bots. Den tradisjonelle spiller-mot-spiller modusen er derimot ikke tilgjengelig i denne flighten. Men, en anonym kilde med tilgang til lukkede flighter har bekreftet overfor HaloNorge at spiller-mot-spiller har vært tilgjengelig i for dem i over en måneds tid allerede. Dermed er det neppe lenge før vanlige dødelige Halo Insidere vil kunne spille ikke bare med, men også mot hverandre.
Videodokumentar om flerspillerdelen i Halo: Infinite
Utløpt- Skrevet av: Stian Øby Johansen
I dag har 343 Industries publisert en drøy tolv minutter lang videodokumentar som gir dypere innsikt i flerspillerdelen av Halo: Infinite. Dessverre er det bare korte bruddstykker med førstepersons gameplay, men det er mulig å få i alle fall et visst inntrykk av hvordan spillet vil se ut.
Halo: Infinite multiplayer vist frem på E3
Utløpt- Skrevet av: Stian Øby Johansen
I dagens E3-pressekonferanse gjorde Microsoft og 343 Industries et nytt forsøk på å lansere Halo: Infinite for verden – denne gangen med fokus på flerspillerdelen av spillet. Det var ikke mange minuttene med gameplay som ble vist frem, og dermed ikke lett å få noe skikkelig inntrykk, men det er lovet at vi vil få se mer av flerspillerdelen den kommernde uken. I et blogginnlegg på Halo Waypoint kan man også lese litt mer om hvilke planer 343i har for flerspillerdelen.
De drøye to minuttene med flerspillergameplay kan dere se her:
Zection vant FFA-turneringen i Halo 2 – og kr. 10 000,-
Utløpt- Skrevet av: Stian Øby Johansen
I går, lørdag, arrangerte (TS) Smokz en FFA-turnering i Halo 2 (classic), med over 30 påmeldte deltakere. Etter en lang kveld gikk til slutt Carl "Zection" av med seieren, og vant kr. 10 000,-. Hele pallen så slik ut:
- Zection (kr. 10 000,-)
- Tsuchiya (kr. 5 000,-)
- Heystein (kr. 2 500,-)
HaloNorge gratulerer til vinnerne, og håper at dette ikke blir det siste vi ser av turneringer i 2021.
Norsk Halo 2 FFA-turnering med pengepremier lørdag 22. mai
Utløpt- Skrevet av: Stian Øby Johansen
Smokz fra den sagnomsuste norske Haloklanen Tactic Soldiers (TS) arrangerer en FFA-turnering i Halo 2 førstkommende lørdag, 22. mai klokken, fra klokken 18:00. Det er den klassiske MCC-versjonen av Halo 2 som skal spilles, men det er mulig å delta enten om du spiller på Xbox eller på PC.
Det er pengepremier (!!) til de tre øverste plassene:
- kr. 10 000,-
- kr. 5 000,-
- kr. 2 500,-
Det er gratis å delta i turneringen, men man må melde seg på ved å sende en e-post med navn og Xbox LIVE gamertag til
Ny MCC-oppdatering med crossplay, Halo 4 til PC
Utløpt- Skrevet av: Stian Øby Johansen
En ny oppdatering til Halo: Master Chief Collection introduserer både Halo 4 til PC-versjonen av spillpakken og flere forbedringer for alle plattformer. De to mest fremtredende forbedringene for alle henger tett sammen: "crossplay" og "input based matchmaking".
"Crossplay" innebærer at PC-spillere og Xbox-spillere nå kan spille sammen. Foreløpig blir dette bare mulig i multiplayer. Ønsker man å spille kampanjedelen av MCC-spillene må man fortsatt være på samme plattform, men 343 Industries jobber med å få crossplay til å fungere tilfredsstillende også der. For å gjøre matchmakingopplevelsen så rettferdig som mulig har 343i også sørget for at man kan velge å bare bli matchet mot andre som bruker samme "input device" som deg (mus/tastatur eller gamepad).
Oppdateringen er stor – drøye 40 gigabyte for Xbox og Microsoft Store-versjonen (!). PC-versjonen som leveres via Steam klarer seg derimot med en oppdatering på rundt 25 gigabyte.
For mer informasjon, se oppdateringsnotatene og videoen nedenfor:
Halo 3: ODST (inkludert Firefight!) kommer til PC/MCC 22. september
Utløpt- Skrevet av: Stian Øby Johansen
Etter lengre tids betatesting er tiden nå inne for å lansere Halo 3: ODST til PC den 22. september, som en del av Halo: Master Chief Collection. Samtidig blir også Firefight-delen av spillet lansert for første gang på Xbox (og, selvsagt, PC). Samtidig med ODST kommer det også en større oppdatering til hele spillpakken MCC, som blant annet inkluderer en betydelig feilfiks for treffregistrering i Halo 3.
Halo: Infinite utsatt til 2021
Utløpt- Skrevet av: Stian Øby Johansen
Bare uker etter at 343 Industries viste frem Halo: Infinite for første gang, og forsikret at det ville komme ut sammen med den neste generasjonen Xbox senere i år, sendte de i kveld ut en melding om at spillet blir forsinket. Meldingen taler godt for seg selv:
Halo: Infinite - de første trailerene
Utløpt- Skrevet av: Stian Øby Johansen
I dag viste 343 Industries for første gang frem gameplay fra Halo: Infinite. Det gjorde de med intet mindre enn tre videoer: en stemingsskapende "teaser" uten gameplay, en kort gameplaytrailer, og en åtte minutter lang gjennomnspilling av (deler av) et kampanjebrett. Alle tre videoene finner dere nedenfor.
Observante kikkere vil legge merke til at Halo: Infinite fremstår som en slags blanding av klassisk Halo og 343i-Halo, men likevel med klar vekt på det siste. Omstridte spillmekanismer som sprint, clamber, bloom, hitmarkers, og equipment/armour abilities er til stede i det kommende spillet. Samtidig ser kampanjen ut til å ha enkelte "open world"-elementer, slik vi kjenner fra Halo 1. Videre er det en rekke nye våpen, som riktignok er såpass generiske i sin utforming at de kunne vært tatt ut av et hvilket som helst moderne sci-fiskytespill.
De første reaksjonene verden over er lunkne, noe som kanskje overrasker litt med tanke på hvor lave forventingene var hos mange. På forumer og chatkanaler er det særlig en del negative reaksjoner på grafikken, som fremstår ganske uferdig med tanke på hvor kort tid det er til lansering. Det er også en del negative reaksjoner på den nye "grappling hook", som blir flittig brukt i traileren, og et "deployable shield" som også bir brukt ved en anledning. 343 Industries skriver på sine nettsider at denne typen equipment/armour abilities at man ikke vil spawne med slikt i flerspillerdelen av Infinite, men at det blir å finne som ting man kan plukke opp på flerspillerbrettene.